Livet är kort?

Idag ville jag hinna hälsa på Tessa innan jag åkte till Stockholm för att provjobba. SJ och Swebus är rätt värdelösa, så den enda vettiga kollektiva lösningen gick kl 10.25. Jag skulle vara framme 14.30 så jag tänkte att jag lika gärna kunde ta bilen vid elva i så fall o få en timme hos Tessa.

Sagt och gjort. Jag tog bilen till Stockholm. Det regnade som fan, men gick bra. Lyssnade jättehögt på Markus Krunegård, sjöng med och mådde gott. Tänkte vid något tillfälle att om bilen skulle slå runt av någon anledning var det korkat att jag köpt en burk cola istället för en flaska. Vet inte varför jag tänkte på det.

Strax norr om Sillekrog körde jag om en röd Saab. Då släppte vägfästet och bilen började vobbla. Vattenplaning. Hej vad det gick! Farthållaren låg på 122 km/h när fästet släppte. Jag minns att jag for fram o tillbaka på körbanan, att allt gick väldigt fort, att jag var nere i gräset, att jag var sjukt nära den röda bilen hela tiden. Minns en vit stolpe som jag hoppades på att inte klippa, minns att jag snurrade runt runt. Sen tog det till slut stopp med nosen upp mot staketet till E4:an söderut.

När jag vände mig om hade typ åtta bilar stannat i vägrenen på andra sidan. Hade väl sett lite konstigt ut kan jag tänka mig. Klev ur med värsta flinet o gjorde tummen upp och försökte se cool ut. Gick ett varv runt bilen o kollade. Inga skador, ingenting. Vände mig om o kollade stolpen, hade klippt den på vägen ner i gräset. Spåren att döma hade jag varit nere i gräset många gånger. Alltså gräset mellan norr- och södergående E4an. Hade tur, hade inget staket på min sida. Bilen var helt oskadd. Jag med. Läsken hade jag nästan druckit upp, så den var inte spilld i bilen den heller.

Sen åkte alla från vägrenen o jag satte mig i min bil igen o väntade på bärgning. Svårt att se cool ut när man sitter i en bil full i jord som är parkerad på gräset mittmellan motorvägen.Passade på att starta datorn o skicka iväg ett protokoll jag lovat Jonas att jag skulle skicka.

Bärgningsbilen kom, föraren hoppade in i min bil o körde upp den på vägbanan. Det hade jag kunnat göra själv, men alla tjatade o ska jag vara ärlig var det skönt att någon annan kom o kollade. Sen körde jag vidare, skulle ju provjobba... Hamnade i trafikkaos i Stockholm med avspärrningar o oövervinnerliga bilköer. Kom två timmar försent till jobbet efter att ha sprungit sista kilometern från Östermalm i ösregn. Jobbade ett par timmar. Fick jobbet.

Nu är det verkligen dags för sömn.

Vi ses,
C

Kommentarer
Postat av: Tindraz

Grattis till jobbet! Mindre grattis till resten. Men det är som jag sa, när saker går riktigt illa så måste något gå bra förr eller senare. =) Och du kommer ju inte glömma denna dag i första taget. =)

2008-09-07 @ 10:14:27
Postat av: sandra

oj jag höll på att sätta teet i vrångstrupen när jag läste om dina äventyr! sådär får du ju inte hålla på, du skrämmer ju slag på mig! du är alldeles för viktig för att råka ut för såna där farligheter! sådetså!

men jippiii för jobbet, grattisgrattis! :) kram /s

2008-09-07 @ 14:00:47
URL: http://accordingtosandra.wordpress.com
Postat av: Linda

Oj! Händelserik dag må jag säga! Tur att allt verkade lösa sej, dagen fick ju en mycket bra avslutning i alla fall. Grattis till jobbet!

2008-09-07 @ 22:23:36
URL: http://lindaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0