En torsdag som känns som en söndag



först lite sömn. alltid avslöjad på lite sömn. sen svårt att vara tyst. och en konstig känsla över bröstet som inte gav med sig. obehaglig men sen bekant. konstig. oscar plockade upp mig, vi åkte till ikea (igen). jag köpte expedit tv-bänk och ett galant skrivbord. framåt kvällen kom syster och bror och pappa med familj. det blev fullt i min lilla lägenhet. pappa var snäll och tog med sig mitt vardagsrumsbord. nu är nästan allt i lägenheten men det är ändå ganska tomt. fast ändå bra. det blir verkligen bra det här.

[plats för rolig anekdot som kanske får bli vid ett senare tillfälle]

sen ringde det i min telefon. prövade att ligga i min soffa och prata. allt är oprövat men det funkade fint. sen på köksgolvet. lite som att vara fjorton år igen. först bara satt. ingen effektivitet, bara satt. sen passade på att plocka ihop lådor jag köpt på ikea. sen la vi på. det blev lite tyst i lägenheten men sen ringde jakob på och ville ha te. det fick han. och av ren slump hade jag bakat veganska kakor till fikat. väldigt passande.

nu tomt i lägenheten o snurr i huvudet men mest sömn. imorgon typ inflyttningsfest och lite examensfest. inget begrepp om hur mycket folk det blir. kanske sju. kanske tolv. kanske arton. troligen närmre sju. jag är inte speciellt festsugen. på lördag kommer släkt till mammas hus (som inte har tre trappor...). efter det ska jag till nyköping och fira maries examen. det ser jag fram emot. mycket.

nu sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0