Lund


Jag vet faktiskt inte varför jag lägger upp den här bilden för jag ser för hemsk ut. Det här är inte jag. Fast det är det ju.


Ligger i en bäddsoffa i Lund. Ensam. Mia är kvar på balen. Jag blev så otroligt trött, så trött att jag gick hem. Igår tog jag tåget ner hit och var nere vid 21. Balklänningen nertryckt i en sportbag. Vi åt jättegoda hallomiburgare och snackade skit. Klockan blev massor. Idag upp skapligt och in till stan för att handla balmask (!) och halsband. Hittade en frisör som klippte för 140 kr och klippte mig igen i ren desperation. Klippte mig egentligen i tisdags men jag var så missnöjd så jag klippte mig igen. Den här gången blev det bättre. Sen falafel och hem för sminkning och håruppsättning. Det kändes mest bökigt. Jag var inte speciellt motiverad. Hade snarare behövt sitta hemma och skriva på min slutrapport. Sen lite foton o sånt innan vi gick men jag kände mig faktiskt bara obekväm och fånig, inte vacker som sist jag var på bal. Då var man ju på bal för att man tog studenten och hade gjort något bra. Nu var jag liksom bara här... Vi gick till förfest med massor av vackra människor, sen vidare till balen. Mycket väntan. Maskeradbal, alla hade masker. Gav i alla fall något att titta på. Hamnade vid ett annat bord än Mia (på andra sidan salen) men bredvid en Michelle från förfesten. Hon var söt. Samtliga övriga vid bordet kände varandra på olika sätt, många var par. Ingen hade något större intresse av att prata med mig eller Michelle. Inget intresse alls faktiskt. Till slut sket jag helt i dom och pratade bara med Michelle istället. Middagen tog drygt tre timmar med massor av tal. Sen fyrverkerier och väntan medan matsalen dukades om för dans. Vi gick någon annanstans och dansade sålänge. När vi kom tillbaka spelade storband och alla dansade i par. Då gav jag upp. Då sa jag till Mia att det var dags för mig att vandra hem. Och nu ligger jag i min säng och är helt slut. Har haft ont i halsen ett par dagar så har whiskeyröst ikväll. Supersexigt. Synd bara att jag var på en bal med teknologer...

Om han inte gillar pop är han inte min flirt.

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0