Snyggast i Västeråshallen? No way.


Att umgås med Jaqueline är alltid ett äventyr.
Måndag eftermiddag ringde jag efter sällskap, en glad Jackie utropade "Klart vi ska till Västerås! Vi ska vara snyggast i Västeråshallen!". Klart vi ska, tänkte jag i min naivitet och klädde mig i min finaste prickliga klänning och högklackat. Vad jag inte visste var att Jackies syn på "snyggast i västeråshallen" innebar långbyxor och blus. Nedan kommer vi därför att gå under namnen "angel-jackie" och "evil-tilla". Tror ni mig inte? Kolla bilderna...

Vid femtiden hämtade jag alltså en hysterisk snygging vid Västerås tågstation i morsans läckra bil (som jag lånat bara för att impa på Jackie, och tro mig - det funkade!). Det visade sig snart att ingen av oss visste åt vilket håll hallen låg.

Allting löser sig och vi hade en hysteriskt rolig kväll, helt galet från början till slut. Jackie blev fotad av Lasse och jag hängde med av bara farten. Flummiga som aldrig förr, tills Lasse skrattade och sa "Men tilla, nu får du sluta babbla nån gång och kolla in i kameran!". Hoppla. Jerker tittade på mig och frågade storögt; "Hur många spelningar har du varit på, egentligen?".

På natten tog vi snyggisbilen till Örebro, med stopp på en mack i Arboga för inhandling av spolarvätska. "Vänta!", ropade Jackie. "Jag måste fota när du öppnar motorhuven!". Så stod vi där, på en mack i Arboga mitt i natten och Jackie skrek "Puta med rumpan, tilla! Puta mer med rumpan!". De bilderna kommer aldrig att hamna här!

Morgonen därpå åkte jag till Nyköping för ett par timmar i skolan, sedan vidare till Stockholm för en rolig kväll med ett glatt, energiskt band som verkade lyckliga över att vara tillbaka i sin hemstad.

All kärlek.
tilla

Ps, längre ner på bloggen har jag uppdaterat ett inlägg med ett par Uppsala-bilder. Ds.

VÄSTERÅS

Angel-Jackie vs. Evil-Tilla Jackie & Lasse


STOCKHOLM

Tilla innan Annexet Oscar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0