Uppsala

Igår var jag en sväng i Uppsala. Som så många gånger förut hade jag en tanke om att inte köa utan istället ställa mig någonstans längst bak. Ta det lugnt, ta bra foton, andas lite. Istället kom jag intraskandes när de öppnade och kunde inte hålla mig från att ställa mig i klungan längst fram. Helt konstigt, jag blir aldrig vuxen. Men det är väl tur det.

När Abalone Dots gick upp på scen var Uppsala nästan tyst. Jag blev frustrerad över att publiken var så tråkig, ingenting hände. Inte förrän Elin sa "Eskilstuna, det har varit så roligt att få spela för er..." vaknade publiken. Någon gormade "Uppsala!". Charmigt. Abalone är grymma, bättre förband än såhär hade Lasse inte kunnat hitta på den här turnén. Synd bara att folk är så ouppmärksamma på förbandet ibland...

Lasse o gänget rev av sitt gig som vanligt, fast lite gladare. Lite mer energi i Norrköping, det gjorde mig glad. Jag kände mig mest fånig i publiken, ibland gör jag visst det. Bandet bara skrattar när de ser mig. Jag kan inte göra mycket annat än att skratta tillbaka.

Nu blir det en veckas "ledigt". Bilder från Uppsala kommer snart.
Vi ses i Västerås.

NORRKÖPING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0