Flopp

Ikväll har jag gjort en riktig flopp. Skulle gått på inflyttningsfest hos Hanna men blev inringd till jobbet och kände att jag inte kunde sätta Bahia i skiten genom att säga nej. Jobbade 18-23, åkte sen in till stan för att byta om och gå upp till Hanna. När jag fått Jonas att fixa till sig, sminkat upp mig, satt på mig min nya klänning (se nedan), sprayat håret och målat naglarna, står vi till slut vid dörren och ska precis gå ut med present o allt. Då ringer Jenny och berättar att de är på väg till Hugos för att gå ut.

image227
Kvar hemma.


Egentligen är det här ett helt vanligt festscenario men jag har haft absurd huvudvärk hela dagen så i mina öron var det här lika med död. Det blev alltså till att säga till Jonas att tyvärr, nu vänder vi, och redan innan vi hunnit ut genom dörren byta ner till mysbyxor igen. Känslan när man är inställd på att gå på fest men istället sitter hemma med sprängande huvudvärk är rätt trist, minst sagt. Men: Hugos är två kvarter bort och det är bara att gå om man verkligen vill, men det vill man nog inte.

På tisdag är sista dagen på praktiken. Jag kommer sakna människorna och känslan av att faktiskt göra någonting konkret. Kommer säkert på sikt till och med sakna lamineringsmaskinen. Kanske. Och Stockholm. Kanske.

På onsdag bär det av till poetry slam SM i Halmstad. Vi har möte varje söndagkväll och övar teampiece (lagdikt) och diskuterar smarta saker. Idag fick jag leta runt i lägenheten för att ens hitta mappen med dikter i, känner mig alldeles lagom förberedd...

Tjo.

Kommentarer
Postat av: Klein

åh, den klänningen är så fin. vände och vred på den nere på stan igår, men kom fram till att jag aldrig skulle komma i en 36:a (som den självklart enbart fann kvar i!). Klänningen får helt enkelt invigas en annan kväll för dig del=)

2008-04-27 @ 12:43:33
URL: http://hemlighetenskammare.blogspot.com
Postat av: Tindraz

Du får ha den i Norrköping 23/5, så kan vi vara prickiga och fina ihop!!! =D

2008-04-27 @ 18:11:25
Postat av: sandra

jag har en precis likadan klänning. har dock inte ens plockat upp den ur påsen än, trots att jag köpte den för två-tre veckor sedan. var så fattig att jag inte kunde bestämma mig för om jag skulle byta tillbaka den och kunna köpa mat eller behålla den och svälta ett tag. det blev svält. den är fin!

2008-04-28 @ 00:47:41
URL: http://accordingtosandra.wordpress.com
Postat av: Anonym

Haha, det är det som är så charmigt med H&M - man behöver inte oroa sig över att man har något som ingen inte redan sett :D Ikväll är det personalmiddag, så ikväll åker den på!

2008-04-28 @ 10:12:28
URL: http://dontblameCruella.blogg.se
Postat av: Emmy

GUD, vilken FIN klänning! Typ Hej, Ha begär! Så du vet ;)

2008-05-04 @ 18:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0