Hemresa

Imorgon bär det av hemåt igen. Blir ganska upprörd över SJ som vill att jag betalar 160 spänn för att åka till Norrköping, ihoptryckt med alla andra platslösa resenärer på ett tåg utan vagn för obokade biljetter med ungefär dubbelt så mycket resenärer som plats. När ska de förstå att fredag är en ganska populär dag att resa på, och att en anpassning vore på sin plats?

Veckan har gått himla fort. Alla veckor går fort. Jag har haft praktik i Stockholm i fyra veckor och har bara en hel vecka kvar (plus två dagar innan valborg). Helt absurt. Jag trivs i Stockholm men det är skönt att åka hem när det blir helg. I Stockholm finns inga bekanta ponnier, ingen hårig katt och ingen hurtig sambo. Fast det är skönt att hinna sakna dem lite också.

En gång när jag var liten, kanske typ tolv, sa min bror till mig att inte förrän jag fyllde 21 skulle han berätta en hemlis han hade. Efter ett par år tyckte han väl att jag var mogen nog och då fick jag veta ändå. Så känns det lite med vissa funderingar. Som att jag nog väntar tills ni fyllt tjugoett. Kanske en dag när det känns bra, fast jag har ju ingen hemlis.

Den 23 maj arrangerar dB Cruella Productions Anna + Idde på Skandiateatern i Norrköping. 90 kr studenter, 120 kr vanliga människor. Det blir grymt.

C

Kommentarer
Postat av: sandra

jag hatar också sj!
(kommer för övrigt vara i norrköping en vecka från imorgon så om du hinner ses en sväng så kan du väl höra av dig? vore trevligt!)

2008-04-17 @ 18:24:30
URL: http://accordingtosandra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0