Födelsedag


 

Herregud, vilken födelsedag... Ska försöka förklara i korta drag, annars blir det ingen sömn inatt.

Vaknade hos Lisse imorse, var i Stockholm på fest ihop igår kväll. Klockan ringde 06.30 och vi skuttade glatt till bussen mot Linköping och vidare till Växjö. Jonas hade skickat med mig två paket att öppna på morgonen. Det ena var Markusevangeliet, Markus Krunegårds skiva. Som jag längtat efter att ha den... Det andra var ett kilo sura döskallar! Gissa vad jag ätit till frukost, lunch, middag och vad jag småäter i skrivande stund?
Hade fått ett paket från Magnus också. Öppnade nyfiket och hittade två signerade Anna Ternheim-skivor (USA-version).
Helt sjukt.

Dagen fortsatte på temat helt sjukt. Vi packade in oss i bussen i Linköping och körde mot Växjö. Pappa och Jonas skulle med. Särskilt att pappa följde med kändes så himla roligt, jag är verkligen pappas flicka och det är sällan man får någon kvalitetstid med sin far sen man flyttade hemifrån... Sov av någon anledning ingenting på hela vägen från Stockholm utan slockande såklart någon kilometer från Växjö. Kom till hotellet, skulle bara byta om och ge oss ut för att käka lunch. När jag kommer in på rummet ligger ett paket på bordet.





Ingen avsändare till synes, bara ett paket. Öppnade det försiktigt. Det visade sig innehålla ett jättefint kort från Jackie och en helt fantastisk kavaj... Blev så himla glad, helt rörd. Ringde Jackie som stolt berättade att hon skickat paketet från Örebro och ringt flera gånger för att kontrollera att det var på plats! Hihi.
 


Jonas bjöd och vi åt tvärätters, italienskt. Åt en fantastisk stenungsbakad pizza med avacado (!) på. Sen gick vi till hotellet o käkade en chokladkaka som Jonas gjort o tagit med från Norpan. Mastigt, men gott.

 

En snabb paus sen ut till konsertområdet. Fick direkt skvaller om att min söta Bengan hade letat efter mig. Hittade honom senare och fick en varm, härlig kram på födelsedagen. Bengan var också först att sms:a på tolvslaget. 00:01 fick jag ett mess där det stod "Grattis goding". Åh, vad jag tycker om honom.

På området var det som vanligt. Kul att pappa o Jonas var med, tiden gick fort. Var framme o hälsade på tjejerna vid kravallen, sen smög jag bak o sällskapade. Vi åt muffins och hade det bra. Lasse började gigga som vanligt vid nio. Fotade lite och kände mig rätt okej med att stå en bit bak med mina kära. Innan Hugger i sten håller han sitt vanliga tal och jag fotar. Plötsligt säger han "Nästa låt vill jag tillägna en tjej som brukar stå här framme, Matilda som fyller 20 år idag". Sen minns jag inget mer av giget. Jag bara grät och grät och grät. Stod lutad mot Jonas med ryggen mot scenen och bara grät. De runt ikring mig måste trott någon hade dött. Jag kunde inte behärska mig, tårarna bara sprutade. För allt, för att Lasse är så fin, för att det är näst sista giget, för att mitt liv är ett kaos. Så himla skönt att bara gråta...

Innan allra sista låten gjorde jag något fräckt (men på sätt och vis nödvändigt) och trängde mig fram till tjejerna vid kravallen. De tjöt till när de såg mig, sen grät vi ikapp när de dragit mig fram till staketet. Lasse spelade Hjärter Dams sista sång och allt var så himla bra.

Just nu är allt så himla bra. Jag ska kolla Scrubs sen ska jag vakna imorn och det må vara sista giget på turnén, men det kommer att bli bra och jag orkar inte deppa nu. Det blir grymt imorn, resten tar vi nästa vecka.

Vi ses imorn i Linköping,

C

Kommentarer
Postat av: Anna (Nyckellpigan73)

Men grattis, ja till födelsedagen förstås, men kanse mest till att få en låt tillägnat sig under Lasses konsert ;)- stort! Förstår att du grät, vem hade inte gjort det?!? Och jag är inte alls avundsjuk fingrarna i kors

Hoppas du får en jätte bra höst!

2008-08-23 @ 13:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0