Kent, Norrköping


Idag har jag tillbringat ett par timmar hos min älskade tös på sjukhuset. Jag fick storstryk i Alfapet (igen...). Hon vann med drygt 100 poäng. Fick extrem huvudvärk på bussen därifrån, kanske värmen, kanske mina matvanor eller kanske bara sjuk. Jobbigt hur som helst, mamma ringde och var på stan. Hon ville fika. Vi fikade och hon påminde mig om att det antagligen var migrän och att jag kunde äta tabletter mot det. Hade helt glömt bort att det fanns värktabletter mot huvudvärk. Tabletterna gjorde å andra sidan ingen verkan alls. Sov lite och sen gick Jonas och jag upp till Lejongropen för att se Kent. Vi bor precis vid spelplatsen, hade känts dumt att inte gå upp. Sist blev jag himla bitter när jag inte såg dem när de var i stan.

Det går knappt med ord att beskriva hur bra spelningen var. Satt i grässlänten som en äkta Svensson och bara njöt av spektaklet. Herregud, vad bra! Jag som så många gånger blivit besviken på Kent och kallat dem för dryga jävlar som gör sig bäst på skiva. Jag tar tillbaka alla dessa elaka ord. Kent är grymma och förtjänar all respekt. Man kan inte bli annat än gråtfärdig när man får höra låtar som Saker man ser, Stenbrott, Blåjeans och gamla dängan Om du var här (som jag hade glömt att den ens fanns!). Shit... Vilket band!

M

Kommentarer
Postat av: eliza

Jag såg konserten i februari, den var helt gryyym. :)

2008-08-02 @ 09:43:37
Postat av: sandra

jag insåg igår kväll att det var just igår kväll de skulle spela. jag som hade tänkt ta en tripp till norrköping och se dem. min tur att känna mig bitter!

2008-08-02 @ 11:56:34
URL: http://accordingtosandra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0