På spaning i Årsta



Idag på väg hem från storstan stannade jag och Oscar till i Årsta för att spana in mitt blivande hem. Hur spännande som helst, trots att vi bara tittade på den utifrån. Här är den i alla fall i bild, på hörnet, andra våningen på det gula huset. Kan meddela att det här blir hur bra som helst.

Ikväll ska jag med Hanna o Jenny o se Sex and the city på bio. Har redan sett den en gång men nu skulle de gå o man är ju inte sämre än att man kan betala hundra spänn för att se den igen o umgås lite. Var på Popaganda igår o såg Laakso, Hidden Cameras, Familjen och bob hund. Bra skit. Man kan sammanfatta hela kvällen med "bra skit".

När Popaganda var slut gick jag, Kalle (en kille jag gick i samma tyska-klass med i högstadiet), Oscar (som känner Kalle något bättre än jag) och Jackie hem till Oscar. Alla skulle sova där. Oscar bor på 24 kvadrat med delad hall och separat toalett. Rummet är 17 kvadrat. Oscar sov i sin loftsäng, Kalle i soffan, Jackie i tältsäng och jag på ett liggunderlag på golvet. Mitt i natten vaknar jag av ett skrik och att Oscar kommer flygandes från sin säng. Det är Jackie som skriker för att hon nästan fått Oscar över sig och Oscar, stackarn, bara står på golvet och ser förvånad ut. Har alltså hoppat ur sängen i sömnen. Han såg väldigt tveksam ut när han klättrade upp igen och somnade om. Jag låg som i chock på golvet nån meter därifrån och kunde inte somna om... Är väldigt tacksam att jag inte går i sömnen. Eller har loftsäng.

Igår kväll visade Oscar oss tre hål som han fått betalt för att märka ut. När vi undrade varför var hans mantra "Men de har ju de perfekta koordinaterna!". Underlig kille.

C

Kommentarer
Postat av: magnus

tjohoo, men se till att flytta hit nu nångång dååååå!!!

väntar ju på dig...

2008-08-31 @ 19:34:31
URL: http://ma.gnus.be
Postat av: jaqueline

jag dör av skratt!

flygande oscar, kärevälrd.

2008-08-31 @ 20:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0