Tillbaka till verkligheten

Idag har jag haft första timmarna i skolan igen. Underligt. Började morgonen med att försova mig (skyllde på att bilen inte startade, men så var det egentligen inte alls). Vaknade 8.33 i Norrköping och skulle vara 09.00 i Nyköping. En omöjlighet, särskilt eftersom jag parkerat bilen någon kilometer från min lägenhet. Kom till skolan 9.45 och skyllde som sagt på Pärlan. Jag hoppas hon inte tror på hämnd. Att erkänna att jag försovit mig var otänkbart. Så himla dåligt att försova sig första dagen i skolan att man gör bäst i att inte säga som det är. Inte till utbildningsledningen i alla fall.

En och en halv timme i skolan, kändes som en heldag. Kommer bli svårt att sitta still i nästa vecka, men man vänjer sig. Alltid lite jobbigt i början när man varit på äventyr, det var likadant när vi kom tillbaka från praktiken i våras. Köpte en dammsugare (ätbar) och macka och pepsi och kände mig alldeles lagom onyttig och det var som om sommaren aldrig hänt. Skönt på något vis. Vi fick ledigt imorn och torsdag, fredag är jag ute på turné. Bra första vecka.

Har gjort en lista över skivor jag vill köpa. Listan täcker ett helt A4 och jag känner mig långt ifrån klar. Nu ska jag försöka göra lite nytta. Är trots allt projektledare för Ordkrig och har ett och annat att arbeta med. 15:30 ska jag till kiropraktorn och sen bär det av till Ikea med mamma. Borde plugga för en tenta på torsdag, men det är ju fortfarande två dagar kvar... Jag beter mig som när jag gick i gymnasiet... Men det funkade ju det också.

C

Kommentarer
Postat av: Linda

En liten nyfiken fråga, vad pluggar du för nått?

2008-08-19 @ 21:10:14
URL: http://lindaaronsson.blogg.se/
Postat av: tilla

Jag pluggar KY Musik- & Eventarrangörskap i Nyköping. www.kymusikevent.se

2008-08-19 @ 21:55:53
URL: http://dontblamecruella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0