Tre saker som himmelriket

Igår var vi ute och affischerade för Ordkrig. Malin dök upp för att hjälpa till, jag har inte pratat ordentligt med henne sen vi gick i gymnasiet. Vi tog en promenad på två timmar och hundra affischer. Malin berättade att hon har svårt att göra olagliga saker och saker hon inte borde. Sånt ger henne dåligt samvete. Jag kände mig som en djävul i jämförelse, särskilt då jag drog ut henne för illegal affischering. Men sånt är ju larvigt, alla affischerar. Jag tänker fortsätta göra det tills stan har tillräckligt med anslagstavlor för att jag ska slippa.

Hur som helst, så handlade jag glass på Pressbyrån när vi nådde tågstationen. Malin köpte mintchoklad.
"Mintchoklad är himmelriket", förklarade hon. Jag var tveksam. Hon skrattade, hon skrattar mycket, Malin.
"Choklad, böcker och sex. Det måste vara de tre ingredienserna i himmelriket", hon var bergsäker. Jag var fortfarande tveksam. Har tänkt på det sen dess. Vad är de tre faktorerna som skapar ett himmelrike? De tre ultimata sakerna som skulle kunna hålla mig flytande. Choklad känns ju som en bra sak att välja, men samtidigt... Allvarligt, kan jag inte bättre än så? Om det vore på allvar? Skulle jag välja choklad?! Vad annars? Kanske kan välja tre saker per dag. Typ "just idag är dessa tre... "

Idag vore himmelriket att...
1. Åka buss mot ett gig
2. Bo på hotell
3. Äta den där goda pizzan som bara finns i Nyköping!

Det sistnämnda ska jag göra om 25 minuter, dvs när min föreläsning är slut. Dvs att jag bloggar istället för att lyssna på min föreläsare. Dvs att jag är obotligt dum. Föreläsningen är dessutom ganska bra. Blir bara så rastlös av att sitta still...

Vi ses snart,
C

... förresten: Jag har inte berättat det! Jag fick världens finaste födelsedagsfirande av tjejerna innan spelningen i Linköping. När jag kom till kön hade Yo fått hela kön att sjunga "Ja må hon leva". Så himla fint. På en blå filt låg ett paket och en flaska Pommac. Två kladdkakor med ljus som bildade "Matilda 20". Världens finaste tjejer. Vad tror ni det var i paketet? Just det, 1.6 kilo Stora Surskallar :)

   

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilket härligt firande! Å lasses tillägnan är ju helt helt oslagbar! Fantastiskt...!

Är benägen att hålla med dej om dina två första himmelska punkter. Den tredje punkten skulle gärna få va att vara på en konsert just just nu (eller imorrn). Det är lite tomt på den fronten...

2008-08-30 @ 01:06:50
URL: http://lindaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0