Flopp

Killen som jag skulle hyrt lägenheten i Aspudden av har floppat uthyrningen. Jag har försökt få tag i honom senaste veckan för att prata om när jag kan flytta in och tjata lite till om kontrakt. Sist vi pratades vid i början på december skulle vi skriva kontrakt nästa gång jag kom till Stockholm och allt var lugnt. Jag kunde utan problem adressändra dit och han skulle kontakta sin hyresvärd för att meddela att jag skulle flytta dit. Sen har jag som sagt ringt och messat utan att få svar. Började ana ugglor i mossen och började ringa mer intensivt. När jag ringde idag efter lunch fick jag ett mess där han meddelade att han skulle ringa mig framåt kvällen. Och mycket riktigt, han ringde och bad om ursäkt för att han inte ringt tillbaka tidigare men att han haft sån ångest. Han har nämligen träffat en tjej och bestämt sig för att bo kvar i lägenheten.

Jag blev förbannad på det hopplösa viset. Jag var så beredd på att han skulle säga något sånt men hade in i det sista hoppats att han bara skulle vara flummig och därför inte svarat. Eller typ maginfluensa under extremt lång tid eller så. Men nej, han hade helt enkelt ångrat sig. För min del hade han gärna kunnat skita i ångesten och bara svarat första gången jag ringde så hade jag i alla fall haft två veckor på mig att hitta ett boende. Blir alltså ingen lägenhet i Stockholm 1 januari för mig.

Som tur är, mitt i all ilska, har jag helt fantastiska kompisar. Många har redan ringt eller mailat och sagt att jag kan bo hos dom så länge. Det går ingen nöd på mig just nu. Jag kan bo kvar hos mamma så länge jag inte behöver vara heltid i Stockholm och det behöver jag egentligen inte förrän kring 1 mars. Tanken på att bo med min mamma i ytterligare två månader (varav en jag är på turné, visserligen) är dock ganska enerverande...

En sak till som är lite ironisk är att jag äntligen fått tag i en stallplats som verkar vettig. Ska kolla på den nu i mellandagarna...

Så: Hör ni någon som vill hyra ut en lägenhet i Stockholm/Södertälje till en glad student med katt - be denne maila mig omgående; [email protected]

Nu är det hög tid att sova...

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0