Onsdag

... och en gnagande känsla av att jag glömt något viktigt jag ska göra. Om jag inte kommer på vad det är ska jag ägna kvällen åt att hälsa på mina älskade hästar och kanske till och med ta med Olga ut på en liten promenad. Det är inte klokt hur mycket jag saknar mina pållar. Idag är det två och en halv vecka sedan jag såg dom sist; det längsta jag varit utan dom på flera år!

Förutom påll-besök blir det kanske extrem svullning i godis. Behöver skriva en bidragsansökan till inför SM också. Jag har blivit extremt förtjust i Laaksos låt "Someone somewhere". Funderar på att försöka göra en översättning av den... Vore ett kul pyssel för någon som har för mycket tid. (Hur nu det kan vara jag...)

På torsdag är det final i poetry slam i Norrköping på Stadsbiblioteket. Åtta finalister har tagits ut på de senaste fyra slamen i Norrköping och Linköping. Nu ska fyra av dessa åtta bilda Östergötlands lag i poetry slam-SM 2009. Vinnaren blir dessutom Östgötsk mästare. Det ni. Jag räknar poäng, är MC eller något annat spännande. Hoppas vi ses där.

C


Kommentarer
Postat av: sandra

jag älskar också someone somewhere. du borde verkligen prova på en översättning, vore kul! :)

2008-12-03 @ 14:07:29
URL: http://accordingtosandra.wordpress.com
Postat av: Lina

Och jag som inte kan komma då :(

2008-12-03 @ 22:21:31
URL: http://x-that.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0