Torsdag

Det blev ett SM-lag för Östergötland även i år. Denna gång bildades laget av Vilska Lindgren, Vilgot Åkerblom, Jon Hauge Evaldsson och Pernilla Stammler. Den sistnämnda hade jag inte hört förut, de andra tre är gamla rävar. Det var kul att se poetry slam i Norrköping igen, jag har inte kunnat kolla en enda gång i höst. Roligt också att nästan alla läste nya grejer jag inte hört förut! Duktiga poeter. Jag var en ganska rörig MC men var iaf snygg i min svarta skjorta och mina hängslen. Alltid något.

Det är mysigt att träffa poetgänget i Norrköping. De är som en liten familj. Lite underliga, men mycket söta. Enkla att prata med, så långt ifrån pretto man kan komma. Efter slamet blev det poetpizza såklart. Vi var ungefär tio kottar som knatade ner till Top Pizza, Norrköpings bästa pizzeria. Vi fyllde nästan hela pizzerian.

Dum som jag var tjatade jag med Jonas på poetpizza genom att lova honom skjuts hem till Söderköping efteråt. Sagt och gjort, fick med mig en lagom tjurig Jonas som var så mån om att hålla mig på avstånd att han knappt kan kallprata. Jag blev som vanligt tjurig tillbaka och sen satt vi och tjafsade över en pizza och det hade antagligen varit trevligare att bara skiljas åt från början. Det är lätt att vara efterklok och på vägen hem svor jag över min egen naivitet och frustrationen över att kloka beslut kan göra så ont.

Nyss fick jag ett sms från någon helt annan, som ställer frågor jag inte kan svara på. A älskar B som älskar C.

"Jag har lärt mig att sakna är bättre än att ha, för man saknar inte sånt som man har"

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0