Getå - händelsernas centrum

"Det krävs en stor maskin för att få loss den"

Jag är född och uppvuxen strax utanför Getå, som ligger 5 km utanför Åby, som ligger en bra bit utanför Norrköping. I Norrköpings tidningar den 29 december finns en artikel om en grävmaskin.
http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=2976450

"Det känns tråkigt, säger Christian Carlsson som brukar köra maskinen"

En meningslös nyhet kan det tyckas eftersom det berör mest ingen alls (förutom Christian Carlsson), men under artikeln kan man läsa en 20 inlägg lång diskussion om nyheten.

"Julle, har du arbete på byggnadsnämnden kanske?"
"Slarvmaja, Nej jag jobbar inte på byggnadsnämnden. Men jag är faktiskt anläggningsingenjör."

Livet i Getå är sannerligen ett äventyr utan slut, i dagens tidning kan man läsa det här:
http://www.nt.se/norrkoping/artikel.aspx?articleid=3001687

Och nej, det är inte jag som är Getåolyckan. Jag är alldeles för ung.


Kommentarer
Postat av: krille

Blir det globen på ons? ;)

2008-01-07 @ 17:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0