Crazy catlady.

Upptäckte just att SJ tagit bort mitt 06:28 tåg i sommartabellen. Tack SJ för att jag inte kan åka till Stockholm på måndagsmornar längre. Bajs.

I övrigt förflöt min midsommar. 9:30 - 23:30 på jobbet, sen hem och hämta katten, in med katt i bilen, bil till Söderköping och vid 00:30 säga hej till svärföräldrar och Jonas farbror & faster som jag inte träffat tidigare. Bättre sent än aldrig sägs det ju.

Funny fick sova i källaren med mig och Jonas. Jonas gillar egentligen inte att ha henne kring sig när han sover, men nu fanns det inte mycket till val. Svärfar är kattallergiker och jag var värsta tönten som inte ville lämna katten själv hemma. Sån är jag. Vaknade imorse, förvånad över att Funny inte sov på min  mage. Det brukar hon göra. Upptäckte ganska snart att jag låg invirad i dubbla täcken, varav det ena ett tjockt duntäcke. Lite som en puppa. Kattstackarn hade väl ingen aning om var magen var.

Idag på förmiddagen gick vi, som de crazy catpeople vi är, ut och gick med Funny på gräsmattan. Hon var skräckslagen till en början men sen var det ganska roligt. Stackars katt, 1,5 år gammal och har aldrig förut varit utomhus. I skrivande stund står hon på baktassarna i sovrumsfönstret, helt utsträckt mot fönstret och jagar en fjäril på utsidan.

Mina nya sovrumsblommor har jag hällt citron på så de tuggas inte på. Hett tips för andra kattägare med växtätande katter.

Det här blev ett väldigt kattigt inlägg. Jag hoppas ni har överseende. På måndag (eller ja... söndag kväll verkar det ju som) är det Stockholm.

Vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0