Att bli en riktig människa

Funny flyger runt som ett yrväder i lägenheten, upp på bordet, ner i sängen, upp i knäet, vidare... Ikväll hände en sak som sällan händer mig. Jag lackade ur. En kommentar gjorde mig så förbannat ledsen att jag lackade ur och gick hem. Sams nu, men en ovanlig känsla. Jag är rätt kaxig men har lätt för att mjäka med. Konflikträdd kanske det heter på ren svenska. Bara för att man förstår varför kommentarerna faller som de gör, betyder inte att de inte gör ont. Jag inbillar mig att när man har något värt att tjafsa om så gör man det, försöker vara en riktig människa.

En fin kväll i övrigt. Jag och Teresa gick och såg Lasse Lindh (igen) på Kafé 44. Mysigt ställe. Har bara varit där en gång tidigare och det var med Hanna. Vi såg Moneybrother i januari 2007. Sjukt bra gig, precis som det ikväll. Sjukt varm lokal, också.

Nu är det sovdags för länge sen om man ska orka jobba imorgon. På kvällen åker jag, Michaela, Dan och Becko till MITTWOCH i Nyköping och kollar på Tiger Lou. Kul att se klubben ur åskådarvinkel nu när klassen under oss arrangerar.

Vi ses,
C


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja, moneybrother på 44:an, det var en bra kväll

2008-11-06 @ 18:10:14
URL: http://mosstrollets.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0