Magkänsla

Magkänsla är ett skäl som är förbannat svårt att argumentera mot. Är magkänslan helt åt helvete så är den ju det. Inte mycket att göra åt saken. För ett par dagar sen var magkänslan överlag rätt pissig ("det kallas tvivel..", ja ni kan väl den låten anar jag) men nu känns världen lite lättare. Lite som när det har regnat flera dagar i rad och plötsligt kommer sol.

Har varit i Norrköping tors kväll-söndag em. Teresa var med tors-lör fm. Vi har haft roligt, bubblat bubbelbad och snackat skit. Hon har fått höra mig frustrerad över gammal skit och var helt fantastiskt stöttande när jag bestämde mig för att säga tack och hej till klumpen i magen.

När jag kom upp nu ikväll kom Michaela hit och åt kakor och pizza. Innan hon skulle åka ringde hennes nästan-boyfriend och tyckte nog vi var lite svulliga. So what. Kakorna blev helt grymma, har ett tjog kvar till en annan dag när jag är kaksugen. Antagligen imorgon.

Okej, det här är väldigt klyschigt men jag måste berätta att jag har helt sjukt bra kompisar. Både de här i Stockholm och de på andra platser. I Norrköping träffade jag Johanna och hennes kompis Josefin som varit på Håkan-gig i Flygeln. De stod ut med mitt tjatter hela vägen till Linköping. Jonas lagade käk när jag var hungrig. Ingela tar hand om mina hästar (okej, för 3200 kr i månaden visserligen). Morsan käkar upp mitt godis och får mig att gå ut och gå med hunden mitt i natten i köldgrader. Mia ringde förut och var superbakis. Tessa får besök i Varberg 22-23 nov och Jenny är i värmen i Barcelona o längtar hem lite. Oscar ringde i torsdags o frågade om vi skulle käka middag ihop. Shit, jag gillar livet.

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0