Vissa dagar

"Vissa dagar tar jag på dom sämsta skorna.
Jag fyller dom med sten och vandrar runt i en ring.
Dumma, fula jag får acceptera
att jag inte ska förvänta mig nånting.
Vissa dagar har en vana att försvinna,
men inte på nåt enkelt snabbt och skonsamt sätt.
Dessa dagar går jag runt som i en dimma
och tror att destruktiva tankar tänker rätt
"
Andra dagar - Kolportörerna

Ovan känns som en fantastiskt bra sammanfattning på mig idag. Läget är stabilt, jag är bara trött och hungrig och lite gnällig. Inget som jag inte kommer att ha glömt när jag vaknar imorgon. Och hur dagen blir imorgon, det återstår att se. Jag har planer, men så lösa planer att jag knappast tror att de blir av. Vi får se.

Om en stund kommer Michaela. Vi har umgåtts så mycket senaste dagarna att det nästan känns konstigt när hon är någon annanstans. Lagade mat till henne också när jag ändå lagade, ringde och var orolig undrandes var hon höll hus. Hon sa att jag var lite som hennes hemmafru. På en skala 1-10 är min sällskapssjuka drygt 8. Typ.

Har tränat Friskis idag. Nu är det två lediga dagar, sen torsdag träning igen. Jag försöker förvandlas till en hurtbulle, men det verkar inte ligga i min natur att röra på mig. Skam den som ger sig.

C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0