Här under askan utav sönderbrända drömmar ska vi bygga nånting större

Den 1 december går min tid i lägenheten i Årsta ut. Innan dess är det tänkt att jag ska hitta ett nytt boende. Senaste veckan har jag börjat leta på allvar, lagt ut annonser och frågat runt lite. Imorse fick jag ett sms om ett rum i Liljeholmen, möblerat för 3500 kr i månaden. Jag är ganska ointresserad av att hyra rum, jag vill väldigt gärna få vara ifred i en egen lägenhet. Alltid bättre än något tänkte jag men en stund senare ringde telefonen. I andra änden var en kvinna som hade en gård utanför Knivsta. På gården finns tre boningshus och hon ville nu hyra ut det ena. 3 rum och kök, inklusive vatten och värme för 4500 kr. Hästarna kan jag ha på gården. Det är sannerligen skillnad på vad man får för pengar... Huset lät hur bra som helst. Knivsta ligger mellan Stockholm och Uppsala och det är möjligt att pendla på ett smidigt sätt. På söndag ska jag åka dit och kolla. Kan knappt bärga mig!

Strax efter samtalet om huset messade en vän med svar på frågor jag undrat över och dagen blev ytterligare lättare. Nu regnar det i Stockholm och jag sitter o spanar ut över vägen och pratar med mamma på msn. Hon har karlproblem, jag tycker synd om henne men tycker det är ganska kul att lyssna.

Nu är det dags att ta ett beslut om kvällsmat. Pannkakor går bort, linsgryta funkar inte - har ingen stjälkselleri. Pizza är no-no. Skulle kanske ev kunna äta taco.... Ska undersöka saken.

Vi ses,
C


Kommentarer
Postat av: jonas

Låter ju riktigt riktigt intressant med det där lilla huset. Kommer du ha din häst där då? Ska verkligen hålla alla tummar jag hittar för att det där huset passar!

2008-10-14 @ 22:34:30
URL: http://lindaaronsson.blogg.se/
Postat av: Linda

Det blev fel namn och mail däruppe...ifall nån skulle bry sej :)

2008-10-14 @ 22:35:31
URL: http://lindaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0