Insikt

Imorse blev jag tvungen att ringa till tjejen med stallet utanför Haninge och erkänna att hur jag än vrider på det kommer det bli för dyrt; 6500 kr + stallhyra á 1300 kr/häst (enbart box, inget foder/strö) och el på ca 1000 kr i månaden. Svårt att få ihop med 7200 kr som fast inkomst. Någon eller ett par tusenlappar arbetar jag ihop i månaden, men att vara tvungen att jobba in minst 4-5000 kr bara för att leva och bo, är för mycket för att jag inte ska riskera att vara orolig. 5000 kr är ungefär 60 timmar på mammas ställe (www.fredgas.e.se) eller ungefär 70 timmar på mitt andra jobb. 60 timmar = 15 timmar i veckan = två kvällar i veckan á 8 timmar eller alla helger i månaden. Ohållbart om man vill hinna njuta av att bo där man betalar för att bo och hinna se sina hästar.

Kände mig helt tung i hjärtat efter att ha pratat med henne. Allting lät så himla bra... Men: Det är bara att leta vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0