Borlänge

Sitter på tåget mot Borlänge för att hälsa på någon jag inte sett på ett och ett halvt år drygt. Tiden går ganska fort ibland. Just nu ser jag världen susa förbi utanför tågfönstret. Jag är någonstans mellan Uppsala och Sala. Jag har precis skrivit klart recensionen av Titiyos spelning på Debaser Medis igår. Nu ska den bara korras så kommer den nog upp på Musicstage ganska snart.

Imorgon em eller lördag fm tänkte jag ta tåget tillbaka igen. Sen bilen med alla mina prylar ner till Norrköping. Tänkte ställa dom hos mamma så länge. Verkar ju som att jag ska bo i Norpan på obestämd tid nu. Det känns skönt faktiskt. Efter att ha blivit utkastad ur förra lägenheten o allt jäkla krångel skulle det vara skönt att bo någonstans och ta det lugnt ett tag. Drömmen är att hitta en stuga på en gård någonstans inte allt för långt från stan. Gärna i Krokek/Kolmården. Ska nog sätta upp lite lappar när jag är där i höst. För några år sedan hade jag nog hellre dött än bott i Kolmården. Nu känns den idén riktigt bra. Bussar till Norrköping regelbundet som tar typ 20 minuter, 10 minuter till mamma, fin miljö, nära vattnet och tåg till Stockholm varannan timme i alla fall.

Förresten har jag idag varit utan socker i 9 dygn, drygt. Det ni. Det trodde jag aldrig. 30 april får jag äta godis igen, men bara om jag kan hålla det i någon slags rimlig mängd. Jag är i alla fall väldigt nöjd med mig själv. Jag har ersatt godis med färskpressad juice (utan tillsatt socker) och Pågenlimpa (som visserligen innehåller sirap men jag har sagt OK till det).

Vi hörs snart,
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0