Ombyte

Idag har jag skrivit kontrakt på en lägenhet. I Norrköping. Jag flyttar hem. I två bemärkelser. Dels hem till min hemstad. Men också hem till min gata. Jag kommer att flytta in i en lägenhet 25 meter från var Jonas och jag bodde. Och det känns bra. Det känns helt fantastiskt bra. En tvåa på 48 kvadrat med fula tapeter och ett fräscht, kaklat badrum med handdukstork. Jag har alltid drömt om handdukstork. Och jag gillar Ica Strömmen. Jag gillar att det är 10 minuter att gå till centralstationen och att godisaffären 100 meter från huset är öppen till 24. Och att det ligger ett bageri på andra sidan gatan. Och att Norrköpings största park ligger precis bakom huset. Och att SM i poetryslam går av stapeln 100 meter från min bostad. Och att jag har en bostad. Det gillar jag nästan mest. Jag flyttar in 19 maj.

Klockan 05.30 kommer Jonas att ringa mig imorgon och säga att jag ska gå upp om jag ska ha skjuts till Stockholm. Och det ska jag ju.

Alltså: God natt.

C

Kommentarer
Postat av: sandra

åh, grattisgrattis! :) vad skönt att ha en ordentlig bostad. hoppas du kommer trivas!

2009-04-20 @ 01:07:00
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0