Tyskland/Malmö

ligger i en säng på ett hotellrum i Malmö och är slut. kört bil sen i torsdags morse med stopp i Lund för två timmar sömn i torsdags kväll och stopp i Haldern i sydvästra Tyskland igår på dagen. åkte igen imorse kl 10.30 och var på svensk mark 19.30 efter att ha sträckkört 75 mil med vägbyggen överallt. puh. nu är det bara vägen upp till Sthlm kvar o det är inte förräns måndag. blir bit av kaka.

när jag kom hit med min lilla bil spelade Miss Li på Stortorget (där jag lämpligt nog också parkerade). kollade ett par låtar sen kände jag mig trött o gick till hotellet. tyckte att det var lite synd för var peppad på att se mer musik men tänkte att det var lika bra. kollade programmet för säkerhets skull och upptäckte att Markus Krunegård skulle spela kl 22 i Folkets park. klockan var då 21.15. på med frisyren och i brallorna igen och högt tempo bort till Folkets park. på plats 21.50. kortfattat: en timme hysterisk dans tills bröstkorgen nästan sprängdes, huvudet kändes bortkopplat, synen svartnade. precis vad jag behövde efter tre tråkiga dygn i bil. en riktigt jävla bra konsert. tack Markus! vet inte när jag dansade så galet senast.

gick bort och tittade till bilen innan jag gick upp till hotellet. på Stortorget började Timbuktu spela. kollade ett par låtar innan Daniel ringde och jag prioriterade om och valde telefonen framför Timbuktu. inte för att jag inte tycker TImbuktu är sjukt grym, men ni vet... nästan två dygn telefonlöst i Tyskland. lätt att bli nervig när jag inte får höra hans röst. Daniels alltså. inte Timbuktu. honom lyssnade jag på så sent som i Danmark.

nu måste jag sova. imorgon ska jag backa mot scenen och i övrigt kolla Annas gig och sen bob hund framåt småtimmarna. Malmö från sin bästa sida, sannerligen!

vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0