God Jul!

God Jul. bara man håller sig lugn nu kan det här bli en jättefin julafton. massor med snö. kallt. vakna hemma med någon man tycker om. lunch och eftermiddag hos mamma med syster och systerbarn och mormor och morfar och bror. och så jag. och daniel.

morgon-julklappen. ser fram emot jättemycket. inte att få, men att ge. såå nöjd med mig själv. mössorna däremot verkar gå sådär. pappa fick sin ikväll. inte lyrisk direkt. jag själv väldigt nöjd såklart. började inse sen att den som är gladast över de stickade mössorna verkar vara jag. otroligt stolt över att ha åstadkommit något. en mössa. alldeles själv! pappa sa att den nog kommer hamna i hundhuset. jahaja. det var de dagarnas stickning, tänkte jag. men jag sa inget. gav pappa en stickad tröja (som jag inte gjort själv). hade ringt innan o erkänt att jag köpt dåliga julklappar. kanske inte dåliga förresten. men för lite tyckte jag fast jag borde tyckt att det var lagom. kanske var det därför pappa hade på sig sin nya tröja hela kvällen. kanske för att jag inte skulle skämmas. jag hade på mig min nya tjocka tröja av ungefär samma anledning.

gick till may die tattoo idag. har min favorittatuerare där. han som gjorde tessa-tatueringen och citatet jag har på högerarmen. vi bokade in en tid den 12 januari kl 12. han har skissat upp två rosor som ska täcka mitt fula ankare. bort med ankaret. en gång för alla. bokat och klart.

så. nu blir det julafton. diskat och fixat. slagit in alla paket. entusiastisk för att ge. det är en schysst utgångspunkt.

god jul! lovar er ett kort med tomteluva imorgon. som att ni ville det. antagligen inte. men ni ska få! och om ni inte passar er har ni snart varsin stickad mössa. att ha i hundhuset kanske. eller bara lägga åt sidan.

m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0