Min värld ska aldrig röra din

ser din rygg från taxin
fast jag vet att du har flytt
från det kalla, tysta landet
jag stampar torkarbladens rytm
och jag minns ingenting som hände
men jag kallsvettas ändå
VM i att hålla färgen
tyck synd om mig
jag är ensammast i sverige

Började leta texten till "Min värld" av kent för att jag började skriva en rubrik med de orden. Sen föll jag tillbaka i ett tvångslyssnande av "Ensammast i Sverige". Ungefär där är jag just nu. Inte ensammast i Sverige alltså, utan i tvångslyssnandet. Kent är ett underligt fenomen. Jag har någon slags agg emot dem men jag faller tillbaka om och om igen. Särskilt till den här låten. Särskilt på senaste tiden.

Lund. Så fint att träffa Mia. I övrigt känns det som om dagen bara gått, inget har hänt. Nu sitter vi i bussen till Södertälje och jag dricker Pepsi och är åksjuk. Antagligen på grund av att jag ätit konstigt och sovit alldeles för lite. Har dessvärre ingen lust att sova. När jag sover för lite blir jag sur och orkeslös och faktiskt rejält jäkla tråkig att ha att göra med.

och jag drog med dig i mitt fall
och sen gled jag bara undan
så förlåt, förlåt för allt
för min förbannade kluvna tunga
jag har ett foto någonstans
där vi är drottningar och kungar
nu ligger bilder överallt
där gamla ansikten är unga
och jag har letat som besatt
efter känslor som är försvunna
och det har varit en lång, lång natt
men jag är glad att mina tårar
är behärskade och lugna

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0