Startklar

Känns som om jag står i startgropen och är beredd att bara börja men måste vänta på något slags besked. Det gör mig så absurt frustrerad.

Vi har precis lämnat Kristianstad och kör så det ryker mot Malmö. Tidigt gig ikväll = klockan är inte så mycket trots att vi pratat och slöat en del sen vi lämnade lokalen. De andra kollar på Arn uppe i soffan. Jag vet inte om jag har lust att gå upp. Ska fundera lite till.

Olga är dålig igen. Jag har svårt att ta till mig alltihop. Det känns bara jobbigt. Och långt borta nu när jag inte är hemma. Jag var där i måndags men jag kan ändå inte riktigt förstå att hon mår så dåligt som hon gör. Hon är arg nu. Hon måste stå inne i boxen hela dagarna och det gör henne rejält jävla förbannad. Men det är skönt att hon är arg. Så länge hon är arg så vill hon något. Ingela har bett mig fundera på vad vi gör när gräset kommer tillbaka, vilket kommer bli ett problem. Vi kan inte skydda henne från att äta gräs och då är risken stor att hon får ett nytt fånganfall. Det hon hade nu i januari var så hemskt att jag knappt vill tänka tillbaka på det. Hon kunde inte stå på någon hov och bara gungade och svettades och när veterinären lyfte ena framhoven bara la hon sig i famnen på mig. Obehagligt alltihop. Ingen häst borde behöva gå igenom något sådant.
Så nu ska jag fundera. Men vadå fundera, jag kan inte ta ett beslut baserat på vad som skulle kunna hända. Men jobbigt alltihop.

Arn. Skitdålig film men finns andra faktorer som nog får mig upp för trappan.

Vi ses,
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0