Tunn is

Och sen helt plötsligt frågar någon om vi inte kan gå till dansbandskvällen nere i källlaren istället. Efter en stund kommer en tekniker och smyger in oss genom hissen. Innan vi hinner reflektera vidare står alla åtta mitt i en smet av dansbandsdansare. En man på dryga femtio vänder sig om (enligt N på "dansbandssättet) och ger mig en blick som inte gick att misstolka. Jag skrattade så jag grät. Eftersom jag egentligen hade tänkt gå och lägga mig var jag iförd kängor, jeans och Anna Ternheim-tröja, tvättat bort allt smink och satt upp håret i en "tvätta bort sminket-frisyr". Men vad gjorde det? Vi stod som fån på en lång rad och bara tittade på dansgolvet. Sen bytte vi från stora lokalen till lilla. Spontan enmansdans i ytterkanten vid scenen. Visade sig att de flesta hade oanade dansbandstalanger i både dans, takt och sång. T försvann till baren. Plötsligt kommer en kille i 25årsåldern och hatt och bjuder upp mig. Jag tackar nej. Han försöker igen och jag velar, så han drar helt enkelt med mig upp på dansgolvet. En snabb jävla bugg. Jag flyger som en vante, han gör helt enkelt så gott han kan. Dansen var en rolig grej i ungefär 15 sekunder, sen förstod jag att jag skulle behöva dansa hela låten ut. Han för mig närmre och närmre dörren där T försvann ut till baren och allt jag kan tänka är att NÅGON MÅSTE RÄDDA MIG. Men nej då. Jag får helt enkelt dansa låten ut och försvinner som ett skott när låten är slut. Mumlar orden "förlåt, förlåt, förlåt" till killen jag dansat med. Efter dansen hittar jag såklart T direkt och kan inte få fram någonting, bara skrattar och flåsar som besatt. T ser mest förvånad ut och frågar varför jag är så röd i ansiktet. När jag kom tillbaka till övriga kan jag inte sluta skratta och skrattar gör jag nästan hela resten av kvällen. När vi kommer till bussen ser vi nästan hela säsong 2 av I en annan del av Köping. För första gången på länge vill jag inte gå och lägga mig och återigen är jag ute på tunn is.

Jag har helt klart gjort min beskärda del av att bjuda på sig själv den här svängen...

C

Kommentarer
Postat av: jaqueline

ja, för salsa är ju bara för töntar ;D

2009-03-03 @ 22:50:02
URL: http://jaqueline.myblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0