En dag i solen


Befinner mig i Michaelas lägenhet och ska nog dejta sängen strax. Idag har jag befunnit mig på räls nästan hela dagen. Vaknade av att telefonen ringde och mamma skrek "Du åker INTE bil till Stockholm idag!". Det hade jag inte tänkt heller. Tittade ut genom fönstret och tog bilden ovan. Inte åka-bil-läge direkt.

Sen tåget till Stockholm. Saltsjöbanan ut till Fisksätra och hälsade på Jonas i hans nya lägenhet. Den var stor och fin och fräsch och jag blev ruskigt avis. Sen tillbaka igen. Och tunnelbana från Slussen till T-centralen till Solna. Och från Solna till Teresas nya lya i Blåsut. Därifrån till Slussen, byte till röd linje mot Hornstull. Några timmar på Horntulls strand där Markus Krunegård var DJ. Kallt, segt, lite folk men god julmust på 50cl flaska. Tunnelbana till T-centralen, vänta 14 minuter. Tunnelbana till Solna. Mackor och godis.

Nu är det dags att sova.

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0