Rutiner

Jaha. Så var man tillbaka i skolan igen. Upprop nån dryg timme mitt på dagen, alldeles lagom start. Mycket skratt och applåder och vår ironiska utbildningsledare som faktiskt kan konsten att göra många tråkiga saker lite roligare. Som ett upprop och ett veckomöte. Det var fantastiskt skönt att göra något schemalagt, även om det är segt att ta sig till Nyköping för nästan ingenting. Det är alltid segt att ta sig till Nyköping, men det är inte skolans fel att jag alltid varit bosatt tio mil norr eller söder om stan.

Jag har 16 heldagar kvar i skolan. Sexton! Däremellan hemmajobb med examensarbete, 10 veckors LIA (praktik) och några tentor. 3 juni har vi avslutning, tar förhoppningsvis examen och sätter därmed punkt för två års studier. Det är sjukt. Sexton dagar är ingenting. Fyra av dom är redovisningsdagar då vi bara lyssnar på varandra examensarbeten eller LIA-presentationer. Det ger alltså 12 skoldagar med föreläsningar. Inte helt utan att man får en viss ångest. Jag undrar hur mitt liv ser ut den 3 juni. Får jag välja har jag tagit examen, gjort ett fantastiskt examensarbete, har en lägenhet och något slags turnérelaterat jobb inom synhåll. Kanske bor jag i Stockholm och om jag gör det har jag förhoppningsvis mina hästar inom tio mils radie. Kanske har jag hittat en annan boendeplan. Jag hoppas i alla fall att jag har ett boende jag trivs med. Just nu känns det väldigt centralt för att jag ska må bra.

Dags att vända tillbaka dygnet. Blir till att krypa ner i sängen.

Vi ses,
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0