Stockholm

Den här veckan har jag pendlat till Stockholm istället för till Kolmården. Ringde Teresa när jag satt i bilen upp i måndags och har sovit där två nätter nu. Snart tre. I gengäld har jag diskat o fixat lite, försöker i alla fall att inte ställa till det mer än vad jag röjer undan. Känner mig faktiskt lite huslig.

Jag borde sova. Inte bara för att det är moraliskt inkorrekt att vara uppe efter kl 00 en vardag utan mer för att jag ska vara på US hela dagen imorgon och till och med har ett möte. Vill vara någorlunda pigg och fräsch.

Idag fick jag två konstiga sms, ska delge det ena som erbjöd mig en lägenhet 1 februari till 31 augusti. Jag vill inte ropa hej förrän jag står med kontrakt i handen och möblerna i lägenheten. Jag vet hur det gick sist. Åkte hem till Oscar efter jag varit på US, han hade precis kommit tillbaka till Stockholm efter en månad i Norrköping. En intressant grej var att han inte "hunnit" tömma kylen på färskvaror innan han stack. Hittade till exempel en yoghurt som såg sin bästa dag innan 2 december, vilket är lite underligt eftersom Oscar lämnade Stockholm 26 december... Hehe. Utbrast "Du tänkte inte på att slänga aburginen innan du åkte?! Eller det kanske kanske är en squash?" och han svarade helt kallt "Det är en gurka.".
Vi åt pizza, choklad och godis och slöade. Jag har saknat honom. När jag påpekade det fnös han "Men vi sågs ju förra veckan?". Det hade han i och för sig rätt i, men fina vänner kan man inte slita nog.

Okej... Sängen kallar varesig jag vill eller inte. Ska åka till jobbet om 8 timmar tänkte jag.

Vi ses,
C

Kommentarer
Postat av: jaqueline

vågar jag bo med den mannen?!

flygande drömmar och mögliga grönsaker..

2009-01-15 @ 02:34:56
URL: http://jaqueline.myblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0