Tåg

Ingen kontrollant på tåget imorse. Jag var tacksam för jag hade inte köpt biljett och utan kontrollant behövde jag inte göra det heller. Nu ska jag tillbaka igen, men har köpt biljett. Nyköping - Kolmården 25 kr nu när SJ har kampanj. Kostade på mig att betala. Jag har blivit snål annars, har liksom börjat räkna med att man kan låta bli att betala o chansa. Ofta funkar det, de är sjukt slarviga på de sträckor jag åker.

Hade tänkt styra kosan mot Stockholm idag men det blev ändrade planer och jag åker tillbaka till Norpan igen. Är ledig tisdag och onsdag och vet inte vad jag ska göra. Pilla mig i naveln, ligga i soffan, titta på tv. Ska åka till hästarna också. Onsdag har jag lite möten. Allting rullar på, lite saktare än vanligt. Ska ringa lägenheten i Blackeberg och meddela att jag fått en annan lägenhet längre tid. Pratade med nya lägenheten nyss och det verkar som att det funkar den här gången. Jag vill fortfarande inte ropa hej, men det låter som sagt mer stabilt i alla fall. Får en gigantisk skinnsoffa ihop med lägenheten. Hur kul det är kan diskuteras men köper jag bara en säng så slipper jag flytta på bäddsoffan och DET är grymt bra. Skiten måste i annat fall släpas upp för den trappa vi nästan bröt ryggen av att bära den ner för.

Nu är det dags att röra sig mot tåget om jag inte ska missa det här tåget också och kasta mina 25 kr i sjön. Jag hade 30 kr på kontot när jag köpte biljetten, så det vore ett oerhört slöseri med mina tillgångar...

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0