and then you kissed me



jag sitter i karlstad och tittar ut över vänern. det har varit sol och nu ligger vattnet helt stilla. jag lyssnar på cardigans och tittar på mitt ovanligt fula merchbord. merch"bord". funderar lite på hur jag ska trolla fram ett glas vatten och två stolar. tänker att det löser sig. två timmar kanske. två timmars jobb kvar och sen (i teorin) semester i två veckor. semester. på onsdag åker jag till falsterbo för att vara funktionär på falsterbo horse show fyra dagar. en dröm för mig faktiskt. falsterbo har jag inte besökt på fem år. det är lång tid för något man längtar efter. då var det mina föräldrar och jag och tessa och jenny och anna. nu är det bara jag. och husvagnen. en annan husvagn men lika fin. någon gång i framtiden blir det jag och min egen husvagn. en egen husvagn. det vore något det. i fyra dagar ska jag vakta dressyrläktare och bara njuta av att vara på ett ställe där hästar är norm. kanske köpa något fint till mina älsklingar. inte en grimma. jag har kanske tvåhundra. nej. men femton. kanske. typ sju rosa.

efter falsterbo ska jag jobba hos mamma. tjäna pengar så att jag har råd att andas ut på husvagnssemester med fin i augusti. schemalagd 55 timmar på fyra och en halv arbetsdag. det känns som en lättnad att veta att jag ska jobba ordentligt och sen när det är gjort kommer det pengar. alltså. det gör jag ju på turné också. bara mer flummigt i den formen. ibland när jag är på turné tänker jag att jag inte jobbar. att man bara glider med och så får man betalt för det. när jag åkte turnéledare för anna var nästan varje dag rolig. kanske inte skratta-rolig men på något vis rolig och alla dagar gick fort. då kändes det som om jag fick betalt för att bara vara med. så var det ju inte riktigt.

den 27 juli åker jag på turné igen. den 3 augusti kommer jag hem. då är turnén klar för den här gången. sen åker fin och jag på semester med husvagnen. till askersund kanske. spelar roll. jag vill bara låsa in honom och luta huvudet mot hans bröstkorg och andas så. det spelar mig ingen roll om vi så är i finspång (okej, inte finspång men ni förstår vad jag menar).

nu ska jag sälja skivor tills jag blir rik. karlstad verkar fungera bra i det syftet. kränga skivor och sen kissa för jag kissar snart på mig.

kärlek.


Kommentarer
Postat av: Eliza

Askersund? Den hålan... nåja det är väl fint på sommaren men jag känner väl sådär om stan eftersom jag bott där och mitt ex familj bor där. :)

2009-07-12 @ 23:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0