Skara

det slet och drog i mig. slet och drog så mycket att jag blev tvungen att byta bort mina arbetspass. impulsivt. bara bytte på midsommarafton och fick lördag söndag fria. jobbade tio till halv tolv på kvällen. körde hem. köpte två energidryck. duschade. tillbaka i bilen tio över tolv. mammas fantastiska honda. inte många mil under etthundratrettio. motorväg. svisch. landsväg. svisch. jönköping på en timme. skövde efter två. en älg bakom stängslet åt träd. skara. några minuter till lilla bjurum. grusväg. och sen stod han där. vacker, såklart. och glad. jag speedad på energidryck och en rad choklad och på förälskelse. somnade fortfarande förvånad. vaknade leende. ledig dag med världens vackraste människa. solsken i skaraborg fast smhi sagt regn. lunch i lidköping. glass i skara. grillat på tomten med bensin för att tända på och fin, blå rök. den bästa dagen på länge. jag glömde till och med bort allt jag borde göra.

imorgon kl 07 går tåget upp mot stockholm igen. förbereda för turné mån-tis. tisdag kväll åker vi till p&l. ons-tors jobb som artistvärd på p&l. fre-lör turné. sön blir jag avsläppt någonstans mellan trysil och tjörn. nu är tvätten klar och hängd och det är sovdags.

natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0