tillbaka

såg att jag skrivit om tåg. hur fantastiskt det är att åka tåg. det var en morgon jag skrev det. det var sol. det var tomt på tåget. idag åkte jag hem igen. tåget var tjugo minuter sent i starten. det var absurt mycket folk. jag fick stå i gången en timme tills vi stannade i nyköping. sen sitta till kolmården. sitta var bättre. mycket bättre. jag blev på dåligt humör. först såg jag en tjej som såg ut som hon skulle bryta ihop och tänkte att hon borde tänka glada tankar istället för på barnen som skrek och att vi stod som packade sillar och skulle få göra det en lång stund. sen blev jag likadan. ville döda barnet (inte bokstavligt, men få tyst på det. kanske trycka in extremt mycket socker i munnen på det).

Frkensvr kommenterade mitt förra inlägg och hade sett mig på Lasse Lindhs gig i Kungsan igår. det stämmer nog jättebra, för jag var där. prickig kjol. Jjg minns inte prickig kjol men minns en tjej som log mot mig (som blev ivägjagad från scenen av knäpp fyllogubbe som var rolig att skratta åt om man satt på en parkbänk en bit bort, vilket jag ju gjorde. men antagligen inte så rolig att stå bredvid.) och sen en ljushårig tjej som jag minns någonstans ifrån. hm?

jag och Teresa var nämligen och såg Lindh. helt skum konsert, men ganska roligt. sen sov jag på Teresas soffa. nu är jag hemma i min lägenhet. jag tycker om den. imorgon jobba 10-22.

glad midsommar på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0