Christer

Igår hade jag tvättid 19-21. 21.24 kommer jag på att jag glömt gå ner i tvättstugan (skulle gått ner typ 21 när andra maskinen var klar). Hetsade ner till tvättstugan, plockade ihop mina saker och gick ut mot porten igen. Då inser jag att porten är låst och nycklarna ligger i min lägenhet. Jag går och hämtar en extra tröja i torkrummet eftersom jag inte vet hur länge jag kan behöva vänta utanför porten. På mig har jag fleecebyxor och nu dubbla tjocka tröjor. Ingen telefon, ingen plånbok, inga nycklar mer än tvättstugenycklarna. Räknar lägenheterna i min uppgång och får det till 6 lägenheter, varav jag bor i en av dem. Det är alltså fem familjer som kan komma och öppna. Chansen att någon av dessa kommer är inte speciellt stor. Då kommer en tjej ut ur porten bredvid. Frågar henne om hennes nycklar fungerar i min port. De gör de såklart inte. Hon upplyser mig istället att Christer bor i lägenheten bredvid min och att han brukar sitta på lokala puben hela kvällarna. Hon skriker utanför hans fönster en stund och sen följer hon mig ner till puben där Christer mycket riktigt sitter. Jag blir presenterad och får låna hans nyckelknipa för att låsa upp porten och joggar sen tillbaka med hans nycklar Kommer in typ kl 22 i lägenheten. Packar lite snabbt upp tvätten för att få loss säcken att hämta resten av tvätten i. Rundar huset och tar tag i dörren för att inse att den är låst för natten, klockan är några minuter över 22. En kväll med ett jävla flyt, helt enkelt. Fick snällt gå upp 06.45 imorse och hämta min tvätt...

Men kvällen fortsatte bra. Jag upptäckte att om man städade ur sopskåpet under diskhon fick alla grejer som killen som har lägenheten har lämnat, plats. Hur bra som helst. Plötsligt kan man gå in i hallen! Fortsatte röja lite till telefonen pep till och någon knackade på rutan. Kollade Kill Bill 2 och sov gott. Vaknade gott. Brunch med pannkakor och låg kvar i soffan till... jag ligger kvar i soffan fortfarande. Skickade ett sms, fick ett svar som fick mig att (äntligen) tänka om. Nu ska jag flytta mig till sängen och försöka sova skönhetssömn inför morgondagen med praktik igen.

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0