En torsdag



Idag har jag varit på stan för att försöka köpa något fint till vår avslutningsmiddag. Jag hittade absolut ingenting alls, trots att jag verkligen försökte och gick runt runt i affärerna (som inte var så många) i två timmar. Jag hittade en bok och lite te. Vet dock vad jag ska köpa när jag kör förbi Ikea nästa gång, nämligen två stora badlakan (varför två egentligen? jag är ju bara en person...). Finns det något bättre än ett stort badlakan när man har duschat? Varmt och mysigt... Egentigen skulle jag vilja ha en sån morgonrock som man får när man bor på Gothia towers. Var till och med inne på deras hemsida och kollade om de gick att köpa. Nästa gång jag är i Göteborg...

Efter avslutningsmiddagen sa N åt mig att "lägga korten på bordet" om vad som hänt mellan mig och den där grabben. Svårt att vara ärlig och framför allt svårt att veta vad man ska svara. Jag sa något kort ungefär som det var (min version) med nån slags tanke om att det inte spelar nån roll längre hur som. Efteråt funderade jag på vad han skulle ha svarat om det varit han som satt kvar och fått frågan. Sen gav jag mig tillåtelse att gå hem till hotellet. Alla är så trevliga och mysiga men jag känner mig bara trött och sur. Hotellrum gör mig lugn. Lite ensamhet skadar inte efter sex veckor i buss. Imorgon är sista giget och det känns absurt, hemskt och lite skönt. Underligt att de här personerna inte längre ska vara en del av min vardag. Jag kommer att sakna dem.

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0