Fredag

Vaknade 8.34 och insåg att trots att min klocka går tre minuter före var det dåliga odds att vara på jobbet i tid eftersom jag börjar 8.30.

Fikade idag med den där grabben jag kanske typ... eller nåt. Det var ju rätt skumt för nu helt plötsligt var ju världen lite annorlunda. Typ vi satt inte i en buss. Jahaja. Min varma choklad var ganska äcklig och när jag gick därifrån mådde jag illa. Skulle visst bli bjuden på lunch någon dag eftersom jag betalat fika. Vore fantastiskt trevligt, borde jag sagt. Istälet skrattade jag när han sa det och sen gick jag hem. Jag lät honom peka riktningen och så sa jag att jag inte alls hittar i den här stan. Fast det gör jag. Han sa att jag väl visst hittar när jag går så mycket. Jag sa nähänä, det gör jag verkligen inte. Fast det gör jag ju. Jag bara får inte orden i rätt ordning.

När jag gick hem och solen sken över Liljeholmsbron mötte jag en kille som log väldigt finurligt mot mig och jag tänkte att jag kanske inte är så dum ändå. Sen messade Oscar. "Middag? Middag hos mig? Det vankas lax." Nu äter jag i och för sig inte lax och har så inte gjort på typ fyra år. Men skitsamma. Det blev middag hos mig istället med hallomi och potatismos och avacadosallad och chips och pepsi. Och Let's dance såklart. Jag höll på Magnus och det var bra för han blev kvar. Jag höll på honom så intensivt att jag skickade två mess för att rösta på honom. Jag brukar inte rösta. Jag kände mig bara tvungen.

När Oscar gått gick jag till Hornstull och så Hornsgatan och så över bron till Årsta och hem igen. Tog en dryg timme och min irriterande tankeverksamhet försvann någonstans i jämnhöjd med Årstabron. Nu känner jag mig lugn och tror faktiskt att jag kommer somna när jag lägger mig ner.

Min helg är som ett tomt blad. Oscar vill gå på lägenhetsvisningar på söndag. Det låter roligt. Imorgon ska jag tvätta (jag trodde det var ikväll, släpade ner allt och sen upp allt igen. men det gjorde inte så mycket). Jag behöver verkligen tvätta så det ska bli riktigt kul. Kanske vill Teresa gå en sväng med mig. Kanske kan jag övertala henne att fota mig till och med. Vem vet vad helgen bjuder på...

C

Kommentarer
Postat av: tindraz

Hur är vädret? (Orkar inte dra upp persiennen... S)



Men vad fan, jag är på, ringer dig sen.

2009-03-21 @ 11:21:24
Postat av: Lina

Hej gumman, hur är det?

Jag saknar dig, det var så länge sen :(

Puss!

2009-03-21 @ 14:01:04
URL: http://www.x-that.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0