hjälper mot ledan, precis som du

Upptäckte nu att jag inte berättat något som faktiskt är ganska otroligt: Under söndagen och måndagen joggade jag! Båda dagarna dessutom! Försökte räkna bakåt och tänka när jag kan ha joggat senast och antog att det kan ha hänt någon gång när jag försökte träna distansridning kring 2004. Jag hatar att jogga, nämligen. Har alltid föredragit att gå, har så dålig kondis att jag bara bir knäckt av att ens försöka springa. Nu hade jag dock ungefär tio kilo överskottsenergi så att ge sig ut att springa var helt frigörande. Jag vet inte var all energi kommer från. Har senaste tiden haft väldigt, väldigt svårt att sitta still och slappna av. Jag vill bara röra på mig hela tiden, göra saker. Jag kan som nu sitta i en fåtölj och slöa men jag blir nästan direkt rastlös och vill att det ska hända något. Klarade bara att jogga ungefär 20 minuter åt gången, men var skönt trött när jag kom hem och sov gott.

Har sån sjuk träningsvärk nu att jag höll mig i skinnet igår och tänkte ta det lugnt idag också. Kanske blir en joggingtur i Gävle imorgon, annars tänkte jag dra med mig N till simhallen.

Vi ses,
C

Kommentarer
Postat av: oscar

jävligt bra!

men men men energi mäts inte i kilogram. utan Joule. vilket också är mycket roligare att säga på ösgötska :)

2009-03-04 @ 21:11:02
URL: http://osquar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0