Lördag.

Sover hos dig på din nåder
rör dig fast jag inte får det
önskar att jag bara drömde
att det var en vanlig söndag

Jaha. Lördag. Önskar att det var en vanlig lördag. Vet inte vad en vanlig lördag är rikigt, ärligt talat. Men inte en lördag i Oslo där vi kör sista giget på en lång jäkla sväng och blaskigt och grått och kanske norra Europas fulaste stad? Fick tag i en cola för en stund sen och fick en obehaglig effekt. Mitt humör steg märkbart. Jag har utvecklat en otäck relation till cola den här turnén. Visste sen tidigare att jag var ett enkelt offer. Nu är jag fast, trots att jag har problem med den moraliska aspekten. Jag ska ta tag i det nästa vecka, när den här resan är slut.

Det är så lätt att säga att man ska leva i nuet och såna klyschor. Skitsvårt att genomföra. Tankarna bara ramlar iväg och planerar flera dagar, veckor eller hela månader framåt. Jag som ser mig själv som en ganska enkel och impulsiv person vill ha allting i raka led när jag för en gångs skull vet hur jag vill att saker och ting ska se ut. Hade jag valet att lägga sakerna i raka led skulle jag antagligen inte vilja det, i och för sig. Så är det ju alltid. Man saknar sånt som man inte har och allt det där.

Mycket prat idag om att Winnerbäck spelade här på Parkteatret förra veckan. Jag missade hela grejen. Jag har inte ägnat det speciellt många sekunder av mina tankar. Det har inte påverkat mig alls. Skumt. Första turnén på sex år som jag gör något annat...

Vi ses,
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0