En söndag.

Idag är det inte söndag. Men jag var så jäkla övertygad över att det var det. Övertygad hela vägen in till mötet i förmiddags. Parkerade bilen utanför Arbis och tänkte "Fan, vad lite bilar det är här för en söndag" - Arbis ligger nämligen precis bredvid huset Jonas och jag bodde i förut så jag vet vilket helvete det kan vara att hitta en ruta en söndag. Jag betalade inte någon biljett eftersom det är gratis på söndagar. Sen var jag och Aleqzia på möte en timme. Kastade in väskan i bilen och beslutade att den kunde stå kvar (det var ju ändå gratis...) medan jag gick ner till stan en sväng. Skulle nämligen till banken (inga varningsklockor), sen skulle jag till Myrorna (som inte har öppet på söndagar). Ringde pappa som var på jobbet (fortfarande inga tecken på förstånd) och gick förbi Världens bar. Det såg stängt ut. Underligt tänkte jag, det brukar ju vara öppet alla dagar utom söndag  - och det är det ju inte idag (här har alltså ljuset rent teoretiskt gått upp). Pratade med pappa några minuter till tills jag var nere på stan. DÅ slog det mig, frågade för säkerhets skull: "Pappa? Det är inte söndag idag va?". Pappa svarade, mycket logiskt "Nej, det är onsdag" (eftersom det är onsdag). Joggade tillbaka upp till Smedjegatan i regnet och var så lättad över att jag inte fått böter att jag tog bilen ner till stan och ställde den där istället. Och betalade.

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0