Här i huset

Morsan sitter i soffan med nya karln och kollar med ett halvt öga på kvalen till Eurovision. Jag äter makaroner som skulle vara stuvade men mjölken var sur. Katten ligger och tvättar sig på köksbänken fast hon vet att hon inte får vara där. Jag flyttar inte på henne. Jag skriver inte på min slutrapport men kommer göra det strax. Jag råkar tycka att det är roligt. Mamma säger "Men alla har hårförlängningar! Jag vill också ha långt hår!". Hunden har somnat nedanför hennes fötter.

På torsdag kväll får jag nycklarna till nya lägenheten. Flytta för nionde gången på tre år.

Besök i söndags, åkte idag. Jag gillar sirapsbröd och självständighet och mig själv. Trots allt. Och så gick det med den saken. Matilda Olofsson is still single and lives in Norrköping.

C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0