ett skämt som inte slutar som ett skämt



sitter och skriver medan lasse spelar brustna hjärtans höst inne på scenen. mer än fullt i bergen. regn. igår kom jättemycket snö i tönsberg. jag var latmasken som åkte buss istället för att flyga som de övriga. fick sova i nightliner hela natten medan de andra gick upp 6.30 för att lyfta kl 8. ibland har man det bra. allt som oftast. jag känner mig sjuk och konstig och inget vidare. vet inte vad det beror på. först var jag förkyld. nu mår jag bara konstigt. yr och febrig och illamående. häromdagen tänkte jag det som att jag kände mig åksjuk. som att jag varit åksjukh ela dagen tänkte jag när jag skulle gå och lägga mig. idag ont i magen hela dagen. inget vidare faktiskt. men fylld paprika till middag i alla fall. för fjärde gången på tio spelningar. det är ju galet. karlstad. stockholm. igår i tönsberg och idag i bergen. fylld paprika... kan nästan inte komma på något tråkigare att äta.

igår fick jag ett sms från min syster som inte fick välja längre. måste kännas som att vara tillbaka på ruta ett. men ändå en lättnad på något vis. fast ledsamt. svårt att förklara. jag vill att hon ska må bra men jag vet inte hur man gör för att hon ska göra det. hon vet nog inte heller. nu får hon i alla fall inte välja och då är det ju som det är. vi ska hälsa på imorgon, daniel och jag. ska köpa med korsord och något annat roligt. roligt. allt blir ju relativt. och roligt är lugnt i norge. så varje gång jag säger att det ju är roligare att köpa nya skivan ser alla norrmän förvånade ut. och sen kommer jag ihåg. och säger skojigare. skojigare. vad är det för ord egentligen?

vaknde 11.30 idag. mormor hade ringt tre gånger. mamma ringde sen. sa grattis fast det egentligen inte har hänt. ingenting har egentligen hänt. än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0