avgiftning : dag 1

idag började avgiftning. inga problem. som jag nog sagt tidigare läser jag sockerbomben av bitten jonsson. i och med att jag läst boken har jag insett att många av de (få) problem och krämpor jag har med största sannolikhet hänger ihop med mitt enorma sockerintag. det finns flera fakta som pekar på att jag är sockerberoende. så från idag ska jag försöka avgiftning från socker. har gått bra idag. enligt boken går det ungefär såhär:

dag 1 : inga problem. fast besluten att klara detta.

dag 2 : känner dig konstig. sting av oro. lättretlig. dock hanterbart.

dag 3 : orolig. minnesförlust och förnekelse. tvivel.

dag 4 : rastlös. irriterad. arg. oftast värsta dagen.

dag 5 : lite bättre.

dag 6 : lite bättre men inslag av sorg, tomhet och lite rädsla. snabba humörssvägningar.

dag 7-21 : bättre och bättre. dock korta perioder av islak och glömska.

vi får se hur det går. håll tummarna för mig.

m

Kommentarer
Postat av: oscar

blir det aldrig bra? :)

2009-11-01 @ 16:41:28
Postat av: tilla

haha, jo. det tar 18 månader för hjärnan att bli "normal". så efter det antar jag :) men efter tre veckor ska det vara bättre. men jag känner ingenting nu heller... är bara hungrigare än vanligt.

2009-11-02 @ 11:48:26
URL: http://dontblamecruella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0