pannkaka.

pannkaka. igen. inte symboliskt alltså utan verkligen pannkaka. med sylt. undrar hur många pannkakor jag äter på en månad. hundra kanske. nej. inte hundra. men många. gick ner till ica för att köpa mjöl. kom hem och upptäckte att det inte fanns något margarin. att vi köpte lätta igår. att man inte kan steka pannkakor i lätta. att jag inte vill gå tillbaka till ica igen. nu steker jag pannkakor i lätta. kommer antagligen att fungera sådär. sådär ganska dåligt.

min bokföring över hela daniels köksbord. daniel i stockholm på praktik. igår gick vi och la oss men jag somnade inte. låg stressad över bokföring och allt jag borde göra när jag egentligen ville sova. gick upp igen. satte mig vid datorn. saknade daniel så mycket att jag gick tillbaka och la mig igen. hellre sömnlös bredvid än sysselsatt ensam i köket. när jag lägger mig bredvid honom är han alltid varm och mysig. jag blir lite som en koala. han sa att det nästan var omöjligt. häromdagen. han skulle gå upp men jag håller honom så krampaktigt när jag sover. men vadå. nu när jag hittat honom. liksom.

tvättar. lagar mat. fixar bokföring. gick iväg och postade ett viktigt brev. handlade. jag skulle nog vara en bra hemmafru.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0