Födelsedag.

tåg mot norrköping. avgång från spår 12. språngmarsch genom centralstationen i högklackade stövlar. tränga sig i kön till biljettautomaten. upp för trappan. in i tåget. andas ut.
vore synd att kalla det östgötaslätten. eller kolmårdsskogen. det är simonstorp utanför fönstret. snart framme i norrköping. det är mycket i huvudet men lätt i hjärtat. lättat i alla fall. hon sa man står sig själv närmast. jag kan väl inte annat än hålla med. jag som protesterade när hon sa det.
det är en av fyra saker som ligger kvar. saker som någon har sagt. inte bara nu. han sa jag borde sagt till tidigare. innan det gått så långt. slutat tro jag skulle klara det själv. det var länge sen nu men jag känner igen det. och nu tänker jag det. att jag borde förstått jag inte skulle klara det själv. det här heller.
han sa det är ingen välgörenhet jag sysslar med.
hon sa jag har ett varmt hjärta med mycket kärlek.
alla har de rätt. idag blir jag 22 år. det är ingen ålder. jag är bara barnet. så mycket kvar att göra. jag går först. jag har ett varmt hjärta. jag vet det.

Kommentarer
Postat av: T

Love U!

2010-08-23 @ 11:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0