Sen drack vi te

efter tårarna och striderna och tystnaden drack vi te. som så många gånger förut. te. som en magisk dryck som suddar ut allt. tänk allt te jag druckit. första gången i skinnsoffan på våningen nedanför. beskt och äckligt. sen kom sockerbitarna. sött och gott. något visst med te. det har använts för att göra mig lugn. inte av mig. av andra. det har fungerat. blir man inte lugn blir man snart kissnödig. annat att tänka på. en typ av fungerande. jag minns den där första gången i gröna sammetssoffan på st persgatan och han som sprang i skåpen efter saker att bjuda på. olika former av choklad. mörk choklad. det lärde jag mig aldrig tycka om. men te. det fungerade. han bjöd i riktiga koppar ur en riktig tekanna. kanske var det därför jag förälskade mig så i honom. på grund av tet. och lugnet. och kanske chokladen. den ljusa chokladen. den andra kunde han gott behålla.
och så fortsatte det. de bjöd mig på te. jag bjöd dom på te ibland. som för att testa. bra killar dricker te. tyvärr dåliga killar också men mest bra killar. och tet gör dom fogliga. enkla att handskas med. sen gör jag slut och hittar nytt. nu är jag fri. mellan två koppar te kan man säga. det blir höst. jag har skaffat egna koppar. riktiga koppar och en riktig tekanna. de står här och väntar. du är välkommen på tekalas.

Kommentarer
Postat av: magnus

om du bjuder in till tebjudning så tar jag med lakrits-te. det är gott. något av det bästa faktiskt. om jag haft en tekanna skulle jag bjudit in dig.

2010-08-31 @ 07:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0