It's Friday...

fredag fredag fredag fredag fredag!
dagen började redan igår kväll när jag duschade och la håret likadant som den snygga tjejen på tunnelbanan hade. sprayade det innan jag somnade för att behålla det. har lagt över håret åt "fel håll" så krävdes en del spray. vaknade alltså imorse med grunden till ett snyggt hår. tog skinnjackan trots att det är kallt ute. ville helt enkelt se lite snyggare ut. stövlarna till det. sen ut genom dörren för att upptäcka att det kommit massor av ny snö och att det blåser kalla jävla snövindar. kämpade mig fram till tunnelbanan för att upptäcka att det är stopp. damen i luckan förklarar att det är stopp mellan Hammarbyhöjden och Skärmarbrink men att det kanske går att ta tunnelbanan från Skärmarbrink om man går dit. så vi lufsar dit allihopa. och tunnelbanan kommer efter en stund. och halva stockholm är redan på. andra halvan står på perrongen. det blir liksom nästan slagsmål om att komma in. och 8:58 kommer jag till slut flåsandes in på kontoret. telefonväxeln ska öppna kl 9. två minuter. på rätt sida gränsen. stelfrusen men snygg.

Kommentarer
Postat av: Linda

ja, det är inte klokt ibland vad man får frysa å stappla för å få va lite snygg. hoppas det va värt det iaf. här uppe har riktigt bra väder, undra vare är för konstig vinter när det bara verkar snöa söderut. ha en bra fredag iaf! :)

2010-02-19 @ 14:02:41
URL: http://kurry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0