top notch

fredag! hur kunde det bli fredag igen så snabbt? jag är hur som helst lycklig över upptäckten. fredag! slutade kl 15. bara det är underbart. nu på tåget ner mot norrköping för att fira mamma som fyller 62 imorgon. 62. det är galet. hon känns inte som 62. efter det hem till tessa. let's dance-kväll. äntligen. vi har missat två veckor i sträck. har med mig chips. har inte druckit nån läsk sen i onsdags. alltså inte igår. men som alla vet kan man inte äta chips utan att dricka läsk. tyvärr.

idag på lunchen pluggade jag teori. använde studiehäftet och svarade på frågorna en efter en. ett fel av tio på första delen. kändes överkomligt. anser mig därmed ha avklarat kapitel ett. fem kapitel kvar. bara att de resterande fyra kapitlen spelar i en helt annan division. men: igår åkte jag och jossan med tommy till avesta igen och på vägen hemåt gick vi igenom säkerhetskontroll som ju är ungefär samma för buss och lastbil. de saker som skulle göras inifrån hytten gjorde tommy med stor glädje. "fullt rattutslag åt höger, sedan fullt rattutslag åt vänster". styrservon fungerade på tommys buss. antar att man kan diskutera säkerheten i den "säkerhetskontrollen" eftersom vi körde i 90 km/h när han prövade.
jag gillar inte att klaga på sånt som andra klagar på men sitter på ett veoliatåg för att jag gillar idéen med att inte alltid åka sj nu när spåret är fritt. det är så kallt i tåget att jag fryser trots att jag har dubbla tröjor och jacka. vagnordningen har bytts men ingen fattar hur så alla har samma platser. vi lämnade stockholm central nästan en kvart för sent. ingen bra första gång.
men vad spelar sånt för roll? let's dance-kväll med tessa ikväll. äventyr i helgen. det kommer bli så himla bra! det här blir världens bästa helg.
m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0